Про питання академічної доброчесності

Автор: bibliograf от 23-04-2018, 12:11, переглянуло: 155

 

НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ СЕМІНАР

"LIBRARIANS VS PLAGIARISM: ПИТАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ"

   18 квітня 2018 р. за підтримки Посольства США в Україні на базі Центральної наукової бібліотеки Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна відбувся науково-практичний семінар "Librarians vs plagiarism": питання академічної доброчесності". Участь у заході взяли співробітники Фундаментальної бібліотеки ХНАУ ім. В.В. Докучаєва провідний бібліотекар Т.А. Новіченко і бібліотекар І категорії Ю.А. Набок.

   Академічна доброчесність – це моральний кодекс та етичні правила цивілізованого наукового та освітнього співтовариства. Поняття «академічної доброчесності» включає в себе такі цінності, як запобігання шахрайству, фальшуванню та плагіату; підтримку академічних стандартів; чесність і ретельність у дослідженнях і науковому видавництві.

   Академічна доброчесність дозволяє системі освіти залишатися дієвою, такою що справді дає знання та навички, а не лише документи про здобуття освіти. Країни з високим рівень академічної доброчесності не мають такої проблеми як «визнання дипломів» – як правило, це успішні, економічно розвинені країни з високим рівнем освіти та науки.

   Тренінг, що відбувся у рамках проекту сприяння академічної доброчесності в Україні, провела керівник відділу реклами та брендингу центру зв’язків з громадськістю Каразінського університету, автор довідників і посібників з академічної доброчесності Ольга Гужва. Під час семінару розглядалися механізми та політика академічної доброчесності в українській освітній системі, компетенції структурних підрозділів ЗВО та засоби їх впровадження у вишах.

   Питання академічної доброчесності є дуже актуальним для України. Адже неприпустимою є ситуація, коли наукові роботи (від курсових до докторських) виконуються на замовлення за гроші, коли студентські роботи передаються від курсу до курсу лише зі зміненими титульними сторінками, коли у наукових текстах перефразовують чужі думки та видаються за власні без посилання на їх справжнього автора, коли метою наукового дослідження є не нове наукове знання, а отримання вченого ступеню. І абсолютно неприпустимо, коли в суспільстві такий стан речей сприймається як норма.

   Останні роки українська наукова та освітня спільнота все більше звертається до питань академічної доброчесності та впровадження міжнародних академічних стандартів. Американські ради з міжнародної освіти спільно з Міністерством освіти і науки України розпочали Проект сприяння академічній доброчесності в Україні. Лише сприйняття суспільством, усіма учасниками освітнього та наукового процесів принципів академічної доброчесності як глибинних цінностей є запорукою того, що українська освіта та наука позбудуться імітації, народжуватимуть нові ідеї та знання і будуть рівноправно включені у світовий процес наукової комунікації. Бібліотеки ж можуть відіграти у цьому ключову роль та стати центрами просвітництва та формування культури академічної доброчесності.

   Семінар-тренінг для бібліотекарів університетів Харківського зонального методичного об’єднання був надзвичайно цікавим та інформативним, визвав жваве обговорення проблеми серед учасників. Дякуємо організаторам семінару за корисний тренінг!

Ірина Жидких, головний бібліограф

Про питання академічної доброчесності
Про питання академічної доброчесності
Про питання академічної доброчесності
Про питання академічної доброчесності
Про питання академічної доброчесності




Категорія: Бібліотека

Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований відвідувач.